Γιατί δεν III; Συχνά ερωτήματα που θέτουν συμπολίτες μας

3. Γιατί δεν κατασκευάζονται υπόγεια πάρκινγκ στην πόλη μας;


Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι ένα υπόγειο πάρκινγκ δεν είναι εύκολη υπόθεση, τόσο από σχεδιαστική και κατασκευαστική άποψη, όσο και από επιχειρηματική. Σε ποιο οικόπεδο τοποθετείται; Με ποια οικονομική φιλοσοφία; Ποια κυκλοφοριακά προβλήματα θα επιλύσει αλλά και ποια καινούργια θα προκαλέσει; Εμείς, σε αντίθεση με την προηγούμενη διοίκηση προχωράμε προσεκτικά και χωρίς διασπάθιση του δημοτικού χρήματος. Έτσι, σε πρώτη φάση αποφασίσαμε να προκηρύξουμε μελέτη βιωσιμότητας δύο υπόγειων πάρκινγκ, με χρηματοδότηση του Υπουργείου Εσωτερικών (90.000 €). Πρόσφατα η Περιφέρεια ενέκρινε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τους όρους δημοπράτησης και ο διαγωνισμός δημοσιεύεται τις αμέσως προσεχείς ημέρες. Ο μελετητής, εκτός από σενάρια βιωσιμότητας, θα προτείνει ένα ακίνητο (γιατί η Ροδόπη ήδη προβλέπεται από το Σχέδιο Πόλης) ενώ θα έχει συμβουλευτικό ρόλο στη σύνταξη τευχών δημοπράτησης και στη διαδικασία επιλογής του κατασκευαστή, αν βέβαια η μελέτη βιωσιμότητας είναι θετική.


Γιατί δεν έγιναν μέχρι τώρα υπόγεια πάρκινγκ στην Καβάλα;


Ας δούμε τι είχε στα χέρια της η προηγούμενη διοίκηση:



  1. Οικόπεδο Λαζαριστών. Τον τελευταίο χρόνο της διοίκησης Αθανασιάδη ανατέθηκε στο διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Τομπάζη η μελέτη ενός συνεδριακού κέντρου με υπόγειο πάρκινγκ με αμοιβή 150.000.000 δραχμές. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του τότε δημάρχου, η επένδυση είχε προενταχθεί στα υπόλοιπα του Β΄ ΚΠΣ και θα κόστιζε περίπου 1 δισεκατομμύριο δραχμές (περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς όμως να υπολογίζουμε τη μείωση της αξίας του νομίσματος μέχρι σήμερα). Πάντως, και το Γ΄ ΚΠΣ χρηματοδοτούσε συνεδριακά κέντρα, δυνατότητα που δεν υφίσταται πλέον στην τωρινή Δ΄ Προγραμματική Περίοδο. Οι μελετητές παρέδωσαν τη μελέτη το 1999. Ο σχεδιασμός αφορούσε συνεδριακό κέντρο 1000 θέσεων και τριώροφο πάρκινγκ περίπου 300 θέσεων. Ο κ. Εριφυλλίδης, νέος τότε δήμαρχος, φαίνεται ότι δεν χάρηκε με το δώρο του προκατόχου του. Με διάφορες προφάσεις προσπάθησε να μη παραλάβει διοικητικά τη μελέτη κι όταν αυτή παραδόθηκε με τις υποχρεωτικές διαδικασίες της νομοθεσίας περί δημοσίων έργων, προσπάθησε να μη την εξοφλήσει. Στην προσπάθειά του να αποτρέψει το ενδεχόμενο δημιουργίας Συνεδριακού Κέντρου στην περιοχή, άλλαξε το σχέδιο πόλης (ας θυμηθούμε τις παράλληλες έντονες προσπάθειές του να γκρεμίσει το Βερούλειο και να το μετατρέψει σε Συνεδριακό Κέντρο, που εμποδίστηκαν από την αντίδραση του Καβαλιώτικου λαού). Έτσι λοιπόν τι έχουμε σήμερα; Χωρίς καμιά δημόσια συζήτηση χάθηκε δια παντός η ευκαιρία να κατασκευαστεί σύγχρονο Συνεδριακό Κέντρο στην πόλη (αφού δεν υπάρχει πλέον χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα). Δεν μπορεί όμως να γίνει ούτε και το υπόγειο πάρκινγκ, γιατί από μόνο του είναι ασύμφορο. Παράλληλα, το μελετητικό γραφείο απηυδισμένο από την παρελκυστική τακτική του τότε Δημάρχου λίγο πριν εκπνεύσει η προθεσμία άσκησε αγωγή εναντίον του Δήμου ζητώντας τη συμφωνηθείσα αμοιβή με τους τόκους από το 1999. Η υπόθεση εκκρεμεί στο Διοικητικό Εφετείο και αν ο Δήμος τη χάσει, θα πρέπει να καταβάλει περίπου 800.000 €!
    Όπως λέει ο λαός μας «και χαμένοι και δαρμένοι».


  2. Οικόπεδο Ροδόπης. Παρά τον σκεπτικισμό των μηχανικών ο κ. Εριφυλλίδης αποφάσισε να κατασκευάσει τετραώροφο υπόγειο πάρκινγκ σε μια περιοχή «μπαζωμένη». Η αλήθεια είναι πως είχε προχωρήσει αρκετά το σχέδιο από μελετητική άποψη. Βέβαια, επρόκειτο για σχεδιαστικό ατόπημα, όπως αποδείχθηκε από την ανύπαρκτη ανταπόκριση των επενδυτών στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που δημοσιεύθηκε το 2006. Ήταν και οικονομικό ατόπημα. Το σχέδιο είχε προβλήματα όχι μόνον εξαιτίας του εδάφους αλλά κι επειδή το οικόπεδο είναι σχετικά μικρό, με άβολο μέτωπο στους δρόμους που το περιβάλλουν, ενώ ουδέποτε εξετάστηκε η δυνατότητα που παρέχεται από τον νόμο να αξιοποιηθούν οι δρόμοι αυτοί (κι έτσι το πάρκινγκ να έχει πολύ μεγαλύτερη έκταση με λιγότερους ορόφους, χωρίς τους πανάκριβους και ασύμφορους αυτοματισμούς που προέβλεπε η μελέτη).



Τι γίνεται τώρα; Κατά καιρούς γίνομαι δέκτης ερωτήσεων. Γιατί δεν κατασκευάζετε ένα πρόχειρο μεταλλικό πάρκινγκ στα δυο οικόπεδα; Ή, γιατί δεν εκμεταλλεύεστε την υψομετρική διαφορά στο οικόπεδο Λαζαριστών, ώστε να χτιστεί πάρκινγκ δυο ημιυπόγειων ορόφων με ταράτσα - πλατεία στο ύψος της Εθνάρχου Μακαρίου; Η απάντηση είναι πως απαγορεύεται. Δεν το προβλέπει το σχέδιο πόλης και δεν δίνεται άδεια από την Πολεοδομία. Άρα επιστρέφουμε στην απάντηση της προηγούμενης ερώτησης, που μας δείχνει όχι μόνο τη νόμιμη διαδικασία αλλά και την ασφαλή πορεία από επιχειρηματική άποψη (γιατί χωρίς χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα ο Δήμος αδυνατεί, άρα πρέπει να προσφύγει σε ιδιώτη επενδυτή, και ποιος θα επενδύσει χωρίς να έχει προηγηθεί μελέτη βιωσιμότητας;).

Σχόλια