Εκεί που υπάρχει η αλήθεια

Στην ιστοσελίδα www.evdomi.gr δημοσιεύτηκε το ακόλουθο σχόλιο αναγνώστη (ψευδώνυμο nikos1) με αφορμή τη συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
«Δηλαδή, για να καταλάβω, μετά από τρία χρόνια ακινητοποίησης (σε αντίθεση με το προεκλογικό σου σλόγκαν) στα θέματα του κυκλοφοριακού, όπου η Καβάλα αντιλήφθηκε τι εστί κυκλοφοριακή κόλαση, χαρακτηρίζοντάς σε με όλους τους επιθετικούς προσδιορισμούς, κατάφερες να γράψεις κάποιες επιστολές για να διευθετηθεί το κυκλοφοριακό? Μπράβο δήμαρχε, είσαι μεγάλος! Και σε λίγο θα έρθουν οι συγκοινωνιολόγοι για να δώσουν λύσεις; Πάλι μπράβο! Έχω μείνει παγωτό! Στη μέση του καταχείμωνου!».

Η απάντηση που ακολουθεί παρουσιάζει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τις προσπάθειες που κατέβαλε μέχρι σήμερα η Δημοτική Αρχή για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και τις δυσκολίες που συνάντησε:


Αγαπητέ Νikos1,

«Παρόλο που ζεις σ’ αυτή την πόλη, δεν είσαι καλά ενημερωμένος για τους σχεδιασμούς της δημοτικής αρχής. Δεν φταις εσύ. Εμείς φταίμε, που δεν φτάσαμε περισσότερο κοντά σου για να σου δώσουμε ακόμη πιο έτοιμο το φαγητό των πληροφοριών που χρειάζεσαι.
Αναφέρεσαι σε ακινησία περί τα κυκλοφοριακά. Όμως στις αρχές Μαρτίου περιμένουμε τη μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία δύο υπόγειων χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, στη Ροδόπη και στην πλατεία Ελευθερίας. Για να φτάσουμε στο σημείο αυτό προηγήθηκαν μήνες προσπαθειών στο Υπουργείο Εσωτερικών για να μας εγκρίνει την πίστωση (90.000 €) και η διαδικασία προκήρυξης του διαγωνισμού, που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο, αφού έτσι επιβάλλει η νομοθεσία. Πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι θα μπορούσαμε να χτίσουμε τα υπόγεια πάρκινγκ χωρίς να προηγηθεί η μελέτη αυτή; Ίσως ναι, αν ο Δήμος Καβάλας διέθετε τον μισό προϋπολογισμό του (το κόστος τους υπολογίζεται στα 20.000.000 € περίπου). Αν όμως απευθυνόμαστε σε ιδιώτη επενδυτή ή στο Κράτος για χρηματοδότηση, τότε είναι απαραίτητη προϋπόθεση η μελέτη σκοπιμότητας.
Παράλληλα, αυτές τις μέρες τελειώνει η κατασκευή διώροφου κτηρίου με 20 θέσεις στάθμευσης στη συμβολή των οδών Δάτου και Θερμοπυλών. Λίγο; Δεν διαφωνούμε. Όμως θα πρέπει να υπολογίζει κανείς ότι ο Δήμος δεν επιτρέπεται να ενεργεί ερήμην του Σχεδίου Πόλης. Ένας παιδικός σταθμός μπορεί να χτιστεί μονάχα εκεί όπου το Σχέδιο Πόλης το προβλέπει ρητά. Ένα σχολείο το ίδιο. Ένα νοσοκομείο. Ένα γήπεδο. Και, φυσικά, ένα πάρκινγκ.
Εδώ μπαίνουμε σε πιο βαθειά νερά. Το Σχέδιο Πόλης της Καβάλας είναι του 1980, παλιό δηλαδή. Δεν προβλέπει παρόμοιες χρήσεις και πρέπει να τροποποιηθεί. Έ, αυτό ξεκινήσαμε να κάνουμε με την αλλαγή του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο της έγκρισης από την Περιφέρεια (και το επεξεργαζόμασταν όλα αυτά τα χρόνια προσεκτικά, επιστημονικά, με δημόσια διαβούλευση και όχι με ακινησία, δυναμικά και όχι με ατολμία).
Άραγε η πρωτοτυπία του μέτρου «Συν-κοινωνία» με τη δωρεά μεταφορά των συμπολιτών μας το πρωί με τα αστικά λεωφορεία δεν σε αγγίζει; Η απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων στην Παναγία το καλοκαίρι; Η διάνοιξη της οδού Κωνσταντινίδου Ποιητού; Οι μικροπαρεμβάσεις με τα εύκαμπτα κολονάκια, που ξεσήκωσαν θύελλες διαμαρτυριών από τους βολεμένους; Η αλλαγή των καρτών στάθμευσης των μονίμων κατοίκων του κέντρου από χάρτινες σε ψηφιακές, που προκάλεσε ενστάσεις της αντιπολίτευσης και έπρεπε να περιμένουμε πάνω από ένα χρόνο για τις αποφάσεις των δικαιοδοτικών οργάνων; Ο λεωφορειόδρομος στην οδό Ομονοίας; Τα μεταλλικά κολονάκια που εμποδίζουν την κίνηση οχημάτων στους πεζόδρομους ή τη στάθμευση στα πεζοδρόμια; Οι μονοδρομήσεις συνοικιακών δρόμων; Οι κατασκευές, διανοίξεις, ασφαλτοστρώσεις δρόμων σε όλη την πόλη και τα δημοτικά διαμερίσματα;
Η απαρίθμηση θα μπορούσε να συνεχιστεί κι άλλο. Πιστεύουμε πως ένας καλοπροαίρετος δημότης μπορεί να δει την προσπάθεια και τα αποτελέσματά της.
Είμαστε, πάντως, στη διάθεσή σου για περισσότερες πληροφορίας ή διευκρινίσεις, αν το επιθυμείς».

Υ.Γ.

«Κανένα μέτρο κυκλοφοριακής ρύθμισης δεν επιτρέπεται να θεσπιστεί χωρίς προηγούμενη μελέτη, που τη συντάσσει είτε η Τεχνική Υπηρεσία (αν διαθέτει συγκοινωνιολόγο), είτε εξωτερικός συνεργάτης και την εγκρίνει στη συνέχεια η Τεχνική Υπηρεσία. Αυτά ορίζει η νομοθεσία. Άρα δεν μπορούμε να κάνουμε του κεφαλιού μας. Ούτε να πολιτευθούμε με κουτουράδες. Η εποχή του βολονταρισμού των δημοτικών αρχόντων έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Σήμερα απαιτούνται επιστημονικός σχεδιασμός και στη συνέχεια επιστημονική εφαρμογή».

Κωστής Σιμιτσής

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
μπορουσατε να βαλετε τους δημοτικους αστυνομους να περιπολουν συχνοτερα στα δυσκολα σημεια,ωστε να μην υπαρχουν παρανομα παρκαρισματα κ να μην μπουν αυτα τα πορτοκαλι κολωνακια που ασχημαινουν την πολη...Αληθεια....που εξαφανιστηκαν ολοι αυτοι της Δημοτικης αστυνομιας;